mandag den 25. oktober 2010

Forfatterpingpong!



...  Her er en der har ventet længe på en returbold

Jeg har netop i weekenden sendt et oplæg på tusind ord af sted til otte 5. klasser i Varde regionskommune.      
   Oplægget er tænkt som en slags tennisserv, der skal fungere som inspiration og begyndelse til en historie, som de så skal skrive videre på - og derefter returnere til mig. Når jeg så har læst og meldt tilbage på deres midtvejsarbejde, og vi har snakket sammen på "Skolekom", skriver de slutningen, som jeg så i november melder tilbage på med et besøg på deres skole. Denne gang in person sammen med de andre forfattere på projektet, som dækker hele Varde regionskommune: Benni Bødker, Daniel Zimakoff, Ida-Marie Rendtorff og Lise Bidstrup. 
   Men damn! Det er svært at give sine "darlings" fra sig. Jeg begyndte på en historie, men tænkte så, at den faktisk var så god, at den MÅTTE jeg selv bruge - og begyndte så på en ny, som jeg havde det på fuldstændig samme måde med ...
   Enden på det blev, at jeg med glæde kunne sige, at jeg ved, jeg har leveret et stykke arbejde, jeg kunne stå inde for - og så servede jeg den første version.
   (Hm ... Og man bliver vel næppe diskvalificeret for selv at returnere sin egen serv? Hvis bare man venter længe nok?)

Ingen kommentarer: