søndag den 27. marts 2011

Forårstur

Jeg mistede pludseligt min elskede mor i fredags. Min kunstneriske, drømmende, rejsende, skrivende mor - og den mest fantastiske mormor, der har lært alle sine otte børnebørn at gå, spille klaver, tegne havfruer og lave pandekager - og ikke mindst at tro på sig selv. Det er så sørgeligt og meget svært at fatte, at hun ikke længere ringer eller kommer forbi og spiser med os og snakker om gamle dage.
De seneste dage har jeg tilbragt med mine søskende og børn, og i går gik vi en lang tur ved Mølleåen. Jeg besluttede at forsøge at dokumentere foråret med mit nye mobilkamera. Der var desværre ikke så meget grøde i skovbunden, som jeg havde håbet. Men lyset var der løfter i ... og jeg fangede et egern i flugten.


Trætte erantiser. De har et kort, men hårdt job


Ingen anemoner i bunden endnu ... kun krøllede skygger

...  et træ, der råbte "Nooooooooo!"

Og den blå himmel i Mølleåen
Egern på vej op ad træets bagside


Egern i farten. Lige til venstre for knækket på den store gren


Nationalmuseet i Brede

Detalje fra Nationalmuseet i Brede

Skygger på Nationalmuseet i Brede


Et træ, der vist også savner ...


2 kommentarer:

Lars Horneman sagde ...

Flotte billeder, men var det foråret du ville dække har du måske været det forkert sted - i mine forældres have er der TONSVIS af vintergækker og erantis ;)

Kirsten Sonne Harild sagde ...

Ja, det har der ogspå været tonsvis af her i Fælledparken. Det, jeg var på jagt efter, var dog nok mest anemoner ...
Men sneen har vist ligget længe i dette skovområde, så der går nok et par uger endnu.