lørdag den 26. november 2011

En fin anmeldelse af FC Englene i Politiken


Politikens julegaveanbefalinger torsdag den 24.november

PigeboldBØRNEBOG Kirsten Sonne Harild: FC Englene 4 - Kampen mod stjernerne. People ' sPress , 98 sider, 129 kroner.
DET BEGYNDER MED en række dårligt stavede nedgørende sms'er og en hadeside på Facebook forud for den vigtige kamp. Er vi i Brøndby? Eller Parken? Næ, vi er hos pigerne i FC Englene, der snart skal møde striglerne fra Stjernen FK. Serien om fodbold og fritid har rundet bind fire, og forfatteren har stadig godt fat i forfatterfløjten.
Hvor ved hun alt det om fodbold fra!? Bøgerne om Englene er til mere end kampreferater.
Den sociale side af bolden bliver trukket frem. Pigerne bekymrer sig om hinanden. Det er Karla, som fortæller. Hun er offensiv midtbane med et livligt sprog og det store overblik. Alligevel tikker sms'en ind med sit budskab: »Du er et nul på en bane!«. Karla har også problemer med kærligheden til Alexander. Hvordan skal det dog ende? Det begynder meget godt, men så laver Misja en ' Jesper Olsen'. Dommeren når dårligt at stikke kortene i lommen, før de skal op igen. Der bliver gået til makronerne, men mon ikke det bedste hold alligevel vinder til sidst? Pigefodbold er den hurtigst voksende sportsgren. Nu kan de også læse om den. Som i de fleste serier kan man stå på hele tiden. Det er ligesom med metroen

7 kommentarer:

Jan Solheim sagde ...

Tillykke!

flot

-Sol.

Kirsten Sonne Harild sagde ...

Tak!
Og det er jo også på mange måder din fortjeneste med så fint serielayout og - forsidetegninger.

k

Anonym sagde ...

Hvor er det rart at der er nogen der gider at skrive og pige-fodbold. Min datter er rigtig glad for de bøger. Hun er 12 år og har spillet fodbold i 5 år, lige som sin storesøster på 20 der stadig spiller. For inspiration, check Fodbold klubben Aik-65, aik65-piger99 og pigefodbold-aik65,dk.

Tak for gode bøger til pigerne.

Marianne

Kirsten Sonne Harild sagde ...

Tusind tak, Marianne.
Det er virkelig dejligt at høre.
Og tak for inspiration
Det skal jeg kigge på.
Hils dine fodboldpiger
kh
Kirsten

Fru Kat sagde ...

jeg syndes at pjok og petrine bøgerne er så gode at de godt kunne komme på film. jeg har hørt fra 1 til 12 og glæder mig til 13.jeg har hørt en lille smule af fc englene kh.therese

Kirsten Sonne Harild sagde ...

Kære Ane Kathrine

Ja, det ville være en fantastisk ide. Jeg er lige om lidt færdig med nummer 13, som blandt andet handler om, at Petrine skal rejse væk fra Pjok. Men heldigvis kun en uge :o)

kh fra Pjok og Petrine og Kirsten

Kirsten Sonne Harild sagde ...

Jeg mente selvfølgelig Kære Therese
:o)