lørdag den 11. januar 2014

Dans de luxe - letlæsning med gods i

 
 
Jeg har i 2013 skrevet disse fire bøger om et showhold (bestående af fire  meget forskellige piger) på en lille, gammeldags og anderledes danseskole - Søstrene Rudophs danseskole - der kæmper en evig kamp mod de store, moderne institutter. 
   De er en del af Gyldendal Uddannelses store Dingo system, der handler om at skrive gode historier med sværhedsgrader indrettet både efter alder og læsefærdigheder. I dette tilfælde er alderen 9-13. Og indholdet rummer både alvor og barokke situationer - og fokus på pigernes oplevelser og problemer i hverdagen.
   Letlæsningsbøger med gods i er en af mine store kæpheste, og det har samtidig været sjovt at bruge mine egne mangeårige iagttagelser fra parketgulvene, hvor både jeg selv (siden jeg var tre)  og mine tre piger har danset alt fra polka til cha cha cha og quick step til hip hop og klassisk ballet.
   Serien er fint og levende illustreret af Jan Solheim og har fået supergode lektørudtalelser. 
 
 
 
 




Ingen kommentarer: